tisdag 28 februari 2012

Nej

Inget denna gång heller...har i det närmsta gett upp hoppet nu på naturlig väg och bara väntar på ivfn istället.

Har bestämt mig för att strunta i pergotime nu och istället låta kroppen vila sig från sånt fram till det stora artilleriet ska starta.
Känner att jag är som en häxa med de där pillerna och det verkar ju heller inte vara nåt som hjälper mig?!  Inget resultat efter 5 gånger med pergo.....

Denna gång har jag laddat upp med pronaxen. Fick tips om att det funka bra mot mensvärk och verkar de länge oxå! Man ska bara behöva ta 2 om dagen och det kan ju vara skönt att slippa springa och ta värktabletter var 4:e timme..... Och slippa vakna på natten av värk och kravla sig upp dubbelvikt för att ta värktabletter.....

Så nu är jag för beredd som sagt, men än så länge har helvetet bara visat sig lite smått så man vet att det är på g.....

4 kommentarer:

  1. Låter klokt att vila upp sig. Det är faktiskt skönt att tex få ta en naproxen, ett glas vin eller bara vara en stund. Inga hormoner, inga måsten och inga läkarbesök. Behövligt för kropp och själ!

    Men har du hört något mer om er remiss? Det är ju inte roligt att få vänta allt för länge heller.. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo jag tänker ringa KK imorgon o kollla så dom fått in remissen. Är ju över 1 vecka sen min gyn skulle skicka in den (hon ringde sambon för hans 4 sista i personnumret förra måndan...), så nu måste dom väl fått den??

      Radera
  2. Usch vad tråkigt med mensen..
    Du gör helt rätt i att låta kroppen vila, passa på att bara vara människa för en stund. Det tror jag man behöver ibland. Hoppas att remissen är på rätt väg och att ni inte behöver vänta länge till nu.
    Kramar!

    SvaraRadera
  3. Tråkigt vännen! Jag gav också upp efter 5 kurer Pergotime. Vi fokuserade på förhållandet istället och försökte må så bra som möjligt i väntan på bättre hjälp. Bra att du vilar kroppen.
    Kramar!!

    SvaraRadera