lördag 18 februari 2012

Lördag!!!

Då va det helg igen!! Skönt!!
Har varit såå trött och sliten sista tiden och jag tro att det har varit nån sorts kombination av förkylning och biverkningar av pergotime??!
Huvudvärk till och från, illamående ibland, och i början på veckan vallningar.....
Och så den här grymma tröttheten!!?? Usch!!
Men kanske blir bättre nu när jag haft ägglossning?? Jag hoppas verkligen det iallafall!!!

Igår så ringde de tillbaka från dr O efter att jag lämnat ännu ett meddelande. Det va inte min gyn som ringde utan en sköterska som kanske kan förklara på ett bättre sätt eftersom ibland kan det ju vara lite svårt att förstå min gyn eftersom hon bryter på sitt språk.....
Hur som helst hade det i vanlig ordning blivit ett missförstång mellan KK och min gyn??! När hon skickat remissen till äggledar spolningen va det egentligen även en remiss till Ivf. Alltså skulle de "ta över" efter spolningen och skicka mig vidare till Umeå men det hade tydligen överläkaren på KK missat??
Nu skulle min gyn skicka en ny remiss igår som dom skulle ha på måndag och jag skulle vänta och får jag ingen bekräftelse från KK skulle jag höra av mig dit. Sköterskan menade att det nu kommer vara kvinnoklinikens ansvar när dom fått remissen så va det nåt jag funderade över skulle jag vända mig dit.
Känns snopet för nu har jag ju tappat drygt 2 månader i den här processen eftersom kommunikationen inte funkat dom emellan, så det är nog så att man inte ska lite på nån annan än sig själv och man ska alltid dubbel kolla!!
Ibland tycker jag att de bara skyller ifrån sig från alla håll oxå?! Ringer man det ena stället så säger dom att det är dom andra som gjort fel och ringer man sen det stället säger dom tvärtom...... TRIST!!

Nu hoppas jag dom tar tag i det här fort på KK så vi kommer igång nån gång!!! Man blir ju tokig på att vänta!!!
Hoppas jag slipper ringa och tjata......

2 kommentarer:

  1. ibland kan man bara undra va dom sysslar med. Och ibland verkar det som att allt strul bara drabber en enda person, vilket är väldigt surt när man kommer på att det är en själv som det alltid går emot för. Håller tummar och tår för att det går fort för er nu. Kram

    SvaraRadera
  2. SV: Skönt att veta att man inte är ensam med dessa funderingar. Jag vet ju liksom att han är den människan jag vill leva med och då blir man så arg på sig själv för att man ens tänker dumma tankar. Ja tänk den dagen man kan få släppa fokus på att bli gravid. Det kommer vara helt underbart att få fokusera på andra saker i livet men just nu så har man bara ett mål och då går det inte att tänka på annat. Hoppas vi båda kan få ett nytt fokus inom en snar framtid :)

    SvaraRadera