onsdag 1 februari 2012

1:a februari

Eftersom mensen smyger sig på mer och mer (blöder lite), ringde jag till min gyn i morse och lämnade meddelande om att mensen kommit och att vi vill gå vidare med ivf nu!
Hon ringde tillbaks och sa att hon skulle skicka iväg remissen!!!!!! Äntligen!!!! Tyvärr måste den gå via kvinnokliniken och dom är ju inte direkt kända för att vara snabba, men det är skönt att veta att möjligheten är inom räckhåll.

Nu börjar ju funderingar hur det kommer att funka rent praktiskt?? Exempelvis, görs VUL hos min gyn eller på kvinnokliniken. Är det kk som är de man ska ringa om man har funderingar??
Det jag vet med säkerhet är att man får en kallelse från umeå när det är dags för första träffen då det görs en ivf plan. Så man få väl helt enkelt bara o vänta tills dess för då får man väl svar på de mesta frågorna.
Känns spännande iallafall!!!

Tills vidare ska jag fortsätta med pergotime.....

3 kommentarer:

  1. åh vännen, äntligen händer det saker för er. Följer dig med spänning, är oxå grymt nyfiken på allt som har med ivf att göra eftersom det troligen blir det sen för mig oxå när jag väl har kommit ner i rätt vikt. Alla tankar till dig!! Kram

    SvaraRadera
  2. Spännande och skönt att kunna komma igång! Kommer följa er med spänning och hoppas på att det går fort så ni slipper massa väntan :)

    SvaraRadera
  3. Vad härligt att snart få sätta igång. Spännande!
    Kram!

    SvaraRadera