torsdag 1 mars 2012

Smyger sig på....

Mensen smyger sig på mer och mer så nu är det upp till bevis om pronaxen klarar av att bekämpa smärtan??! Fick grymt ont på förmiddan idag trots att jag knappt börjat blöda, men tänkte att det är väl på g nu. Eftersom det står att man ska ta pronaxen så fort man känner av värken så tog jag en vid lunch. Hade då oxå nästan olidligt ont. Har inte haft nåt mer ont sen dess??!! Bara lite så där så man känner att det krampar men gör inte så ont..... Har heller inte börjat blöda än vilket är lite underligt, men visserligen brukar jag ju ha mycket ont strax före och sen första dagen och då blöder jag inte så mycket utan det brukar braka lös ordentligt andra dagen!
Hoppas nu att det kommer funka bra med pronaxen.....

Idag va jag o kolla lite på kläder i butiker och då brukar det ju vara oundvikligt att se sig själv i spegeln?! Tanken kom då upp hur det är med övervikten egentligen?! Jag är ju överviktig och har alltid varit det, inte mycket men tillräckligt för att man ska få gå på storlek 40 42 eller 44. Jag har inte vägt mig på  länge men vi kämpar ju på med våra promenader och situps ibland.
Blev om jag ska vara ärlig en aning nervös över om jag skulle vara för överviktig för att göra ivf??!! Googlade och fick fram att gränsen brukar ligga på; bmi som är 30 eller mer så är det för mycket för att få göra landstingsfinansierad ivf, stämmer det tro?
Blev lite lugnare då jag började räkna.... Vet ju som sagt inte med säkerhet på vad jag väger (kan heller inte väga mig då det är slut på batteri i vågen...), men satt och provade olika alternativ i förhållande till min längd och har jag inte gått upp nästan 10 kilo på senaste året så ska jag klara mig.....
Nu skadar det aldrig att gå ner nåt kilo så jag tänker försöka fortsätta simma, promenader och situps!! :)

Hela den här grejen med att jag fick en klump i magen över att jag kanske skulle vara för tjock för ivf gör mig så kluven. Å ena sidan blir jag arg att man ska behöva oroa sig och tänka och kämpa för att få chansen och göra ivf. Det är sånna gånger man mer än vanligt bara önskade att det kunde fixa sig på naturlig väg....
Samtidigt är det ju aldrig fel att få en extra sporre att försöka gå ner några kilo?!!
Bara jag fick lite mera ork och inspiration så skulle det gå mycket lättare......

Och slutligen en lite roligare nyhet. Ringde Kvinnokliniken igår och de hade fått in remissen nu äntligen!! Läkaren hade kollat på den men den hade inte gått iväg till Umeå än, men nu kan det väl inte behöva dröja veckor innan han skickar den vidare tycker jag????

Nu ska jag ut och bränna lite fläsk!!! :))

1 kommentar: