fredag 10 februari 2012

Sjukstuga

Ja då va det fredag igen då och här hemma är det sjukstuga........

Sambon har blivit rejält förkyld med feber och ni vet ju hur det är med karlar?! Finns nog ingen som varit så sjuk som han är nu??!!
Och kan inte ta sig för nåt själv utan man måste säga till hela tiden;
 har du druckit nåt? har du tagit febern? ät alvedon!!!
I natt höll han mig vaken av att han hade sån frossa och jag trodde han tagit alvedon innan han gick och la sig men där hade jag riktigt fel.... Slutade iallafall med att jag hämtade vatten och 2 panodil zapp(verkar ju fortare än alvedon), sen bäddade jag ner honom i soffan!!
Sen efter man själv varvat ner efter nån halvtimme så kunde jag äntligen somna!!??
Vaknade igen när han kom o la sig vid 4 och sen sov jag inte mycket mer den sista timmen för han hostade ju stup i kvarten. Men när jag väl skulle kliva upp sov jag???  Vaknade 10 i 6 och jag börja jobba 6:00..... TYpiskt!!

Jag hoppas att jag klarar mig och att när jag va så hängig i början på veckan är samma förkylning som han fått nu??!

I natt (hoppas jag), att vi ska sova bättre!!

Blev riktigt glad idag när jag läste tidningen! Så bra att dessa eldsjälar finns som kämpar på för oss alla! Hoppas nu att de blir bättre för oss ofrivilligt barnlösa här i norrlands länen oxå!!
Länk till artikeln i dagens tidning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar