torsdag 15 december 2011

Uppdatering

Då va det gjort!!! Känner mig helt slut och mörbultad men tror att det mest är för att spänningarna har släppt?! När jag ringde min sambo precis efteråt höll jag på börja grina nästan hela tiden....
Men nu till själva undersökningen. Det va en jätte gullig barnmorska med som pratade med mig så det lugnade en del men jag va väldigt spänd. Gjorde så gott jag kunde när de sa att jag skulle slappna av. Gjorde inte speciellt ont förrän läkaren satte katetern i livmodertappen och sen fyllde de nån sorts vätska i den så den skulle sitta kvar och det gkjorde riktigt ONT! Under själva undersökningen kändes det som rejält kraftig mensvärk när dom sprutade in koksaltlösningen, och jag kämpade för att inte spänna mig men jag kände hur jag va som en stålfjäder på slutet...
Inga problem att resa mig efter och ingen illamående men ont gör det i livmodern. Känns ganska precis som mensvärk men det har blivit lite bättre än precis efteråt när jag skulle åka hem, det va långsamma steg till bilen kan jag säga?!
Nu till resultatet av det hela! Ena äggledaren fin passage-inge problem, andra lite trång- tog lite längre tid för vätskan att ta sig fram. Men läkaren sa att det inte skulle vara nåt problem ändå för en äggledare va ju helt öppen!! Han frågade om jag haft nån sjukdom och ja jag har ju haft klamydia när jag va 20 år, så jag vet inte om det är därför den ema äggledaren va lite trång?? Läkaren sa inget om det...... Syntes ännu inga äggblåsor men det är väl för tidigt?! Bara dag 9.
Nu skulle han skicka resultatet till min gyn sen får vi se va nästa steg blir. Jag antar att hon hör av sig så jag får göra en koll efter äggblåsor??

Nu ska jag vila lite. Mest trött nu inte så ont, så får jag se om jag åker o jobbar lite vid 12?
Håller tummarna kl 15:00 för vartefterlangtademirakel som då ska göra sin äggledar undersökning!

4 kommentarer:

  1. Duktig flicka som klarade spolningen galant! Hoppas att du kunde jobba på och att "mensvärken" hade lagt sig!

    SvaraRadera
  2. Tur att det är över nu. Fick väldigt ont i magen igår kväll, visste inte vart jag skulle ta vägen. Hurra för ibumetin! Jo, sambon va med på undersökningen, eftersom jag ville det och vi känner att detta är en sak vi gör tillsammans och därför är vi alltid med båda när det är nåt som handlar om blivande barn att göra. Det känns alltid skönt, sen behöver man inte upprepa allt som sagts när man kommer hem och han får ju oxå fråga saker när han är med. Han brukar komma ihåg saker som jag glömmer bort. Så ta med dig din sambo nästa gång, det är skönt att ha dom vid sin sida. Kram

    SvaraRadera
  3. Härligt! :-) Skönt att veta att det ser bra ut.
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Men det måste väl ha varit bra då läkaren inte antydde på något som skulle hindra ägg att passera? Men visst ska ni gå vidare med ivf iaf? :-) Kram!

    SvaraRadera