fredag 9 december 2011

Typiskt!!!!

Idag när jag kom hem från jobbet hade jag fått papper från KK om spolningen. Stod att jag skulle höra av mig till dom när jag fått mens, helst på första dagen, så det kunde planera in spolningen på rätt dag.
Hmm jag fick ju min mens i tisdags så är väl för sent att ringa på måndag, dag 7 i cykeln?! Dom hinner väl inte ordna en tid då för det måste ju bli nästa vecka i så fall??! Jag vet inte om jag kanske ringer iallafall och chansar, annars blir det nästa mens och lika bra att ställa in sig på det.....
Provade ringa direkt när jag kom hem men de va självklart för sent (15:30).

Ibland känns det som det är uträknat att det ska bli i januari, för hade jag fått brevet bara 2 dagar tidigare hade jag säkert hunnit få göra det på denna cykel??! Jag tror säkert dom har koll på vad man har för cykel för det anger man ju när man ska lämna cellprov.
Äsch ska försöka o inte låta detta förstöra helgen nu men det kändes bara såå snopet att en par dagar ska kunna "förstöra" en hel månad......

BLÄ!

4 kommentarer:

  1. Fy det var tråkigt att de inte kunde skickat brevet lite tidigare tycker jag!
    Vad tycker du att du har fått för bemötande på kvinnokliniken i övrigt?
    Har hört många som verkar missnöjda med hur de hanterar barnlösa där och jag känner mig lite orolig att inte bli tagen på allvar när jag ska höra av mig dit. Därför jag är lite nyfiken om du har lust att dela med dig :)

    SvaraRadera
  2. SV: Okej då är det lite så som jag trodde. Googlade runt lite på kvinnokliniken och många verkar ha fått höra att man ska ha försökt i 1,5 eller 2år. Är ju konstigt egentligen eftersom barnlöshet faktiskt klassas som en sjukdom och att man räknas som ofrivilligt barnlös efter 1års försök.. Sundsvall kör väl sitt eget race. Men tack för dina erfarenheter. Ska nog ta och höra av mig till h-sand istället då så slipper jag bli besviken.

    SvaraRadera
  3. Jag tycker du ska chansa att ringa och kolla om dom har en tid nu till veckan. Jag minns inte exakt på vilken dag i cykeln som jag gjorde min spolning, men jag har för mig att det va typ kring dag 9-10. Va lite rädd innan att det skulle göra ont, men dom sa åt mig att ta 2 alvedon typ en timme innan och visst va det lite konstig känsla, typ spände och brände lite, men inte särskilt ont alls. Ska hålla tummarna att du får göra spolningen nu till veckan! =)

    SvaraRadera
  4. Typisk otur och timing!
    Prova ringa på måndag och hör vad de har att säga, så håller jag tummarna. Kram!

    SvaraRadera