lördag 3 december 2011

Depp...

Känner mig rejält deppig och på dåligt humör idag *stackars gubben*!!
Vet inte riktigt varför men det är väl för att jag känner att mer och mer tyder på mens inom en snar framtid... Inga nya symptom utan känner igen allting allt för väl, dock inge mer bruna flytninger men det igår kan ha berott på att jag kört en ovesterin/lactal kur några dagar?!
Går i vågor och ibland har jag bara lust att sätta mig ner o grina. Är SÅ less på att ha värk/smärta som inte leder till nåt!!!
Har iallafall sysselsatt mig med att städa nu på förmiddagen så nu är det rent och fint här hemma ett tag. Ska väl käka lite lunch sen får vi se om det blir en långpromenad kanske.....

Trevlig lördag!!!

4 kommentarer:

  1. Jag hoppas att vi båda har "fel" känsla i kroppen. Att det inte alls är mens på g. Hoppas att promenaden blir uppiggande och att du trots allt får en trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Läst igenom alla inlägg du skrivit.
    Tack för att du orkar dela med dig!
    Men nånting jag reagerar på när du berättar om besöken hos din gyn är att det känns lite som att utredningen inte har nån riktig "plan"?! Och varför ville hon vänta så länge innan hon gjorde en koll med ultraljud + att du själv fick föreslå att lämna blodprov? Blodprov brukar man ju få lämna redan vid första besöket och ett ultraljud ska ju alltid göras innan man påbörjar medicinering, + att ultraljud för att kolla äggblåsorna ska ju göras redan efter första kuren med pergo, för att säkerställa att man inte blir överstimulerad. Har du fått äta samma dos pergo varje gång eller har hon ökat på den?
    Många kramar!!!

    SvaraRadera
  3. Vill även tipsa om en jättebra ivf-blogg med lyckligt slut som jag läser:
    www.ledsenihemlighet.blogg.se
    =)

    SvaraRadera
  4. Svar till Lisa.
    Jag kanske ha varit lite otydlig men vi första besöket jag gjorde hos gyn gjordes ultraljud för att kolla ägglossning. Då hade jag fina slemhinnor och ägglossning från båda äggstockar. Sen att hon inte kollat efter pergo kanske är lite dumt men äter så låg dos, 1 tablett om dan, så risken för överstimulering är minimal.
    Och ingen ökning av dosen heller eftersom jag har ju egen ägglossning....
    Ja vissa saker får man säga till om men så tror jag det är lite överallt inom sjukvården?! Man måste ligga på för att nåt ska bli gjort....
    Just nu känns det faktiskt som vi har lagt upp en liten plan iallafall för framtiden men i början kändes det väl lite osäkert, men jag tro mycket hänger på en själv också. Ibland har jag funderat på att byta gyn men det känns som man får börja om och nu när vi ändå kommit så långt känns det onödigt. Är trots allt nöjd mer eller mindre med min gyn.
    Malin

    SvaraRadera