söndag 11 december 2011

Tjafs och bråk.

Igår hade jag och älsklingen en liten luftrensare, och som tur va händer det inte allt för ofta....
Men på nåt vis behöver man det ibland även om det inte är så roligt när det väl sker. Började med att älsklingen blev så sur för att jag bad honom att skaka mattorna precis när han skulle åka iväg?! (tänkte ju passa på när han ändå hade skorna på sig....)
Men som jag förstod va det inte det som va största orsaken utan som vanligt när det är min gubbe så är det ofta annat som gnager och så går det ut över små saker. Då gäller det att lirka lite så till slut kommer det fram, och jag visste väl egentligen vad som gnager för det gnager ju både på honom och mig, detta oändliga prat om barnlösheten och allt som hör till det.......
Han tycker det blir föör mycket och det håller jag verkligen med om för den sista tiden har det varit FÖR mycket!!??
Vi MÅSTE försöka få annat att tänka på oxå annars blir vi tokiga......

Men vårat bråk gick över och vi blev vänner ganska fort. Jag tycker det är så skönt sen man blir vänner och sambon berättar hur han känner för det gör han ju inte så gärna?!
Trots att varje gång vi haft såna bråk, säger jag att det är bättre han säger hur han känner på en gång så kanske det inte blir bråk?!
Men karlar är ju karlar och vi älskar ju dom ändå??!!

Nu ska jag göra mig klar för vi ska åka en sväng till birsta och käka lite lunch och försöka fixa nån julklapp, kanske även en julgran?!

Må så gott!!!

1 kommentar:

  1. Tråkigt med bråk, jag vet hur det kan vara! Precis som du sa, karlar är karlar men vi älskar ju dom ändå ;D
    skönt att rensa luften ändå på nåt sätt...sen tror jag ibland att det här med att försöka bli gravid är ju såklart tufft för båda parter, men vi kvinnor är ju dom som ska bära på barnet, det är våra kroppar och det blir ju då på nåt sätt att vare sig man vill eller inte så känner man efter hela tiden och grubblar hit och dit, även om man försöker att inte göra det, och jag menar nånstans måste ju allt det där man funderat på ut!
    Puh, blev en lång mening det där ;D

    SvaraRadera