söndag 4 december 2011

Jag kände rätt!

Även denna månad hade jag rätt när det kommer till känslan innan mens....
Det lilla uns av hopp som jag hade försvann idag, bruna aktiga flytningar idag igen!? Blä för det som komma skall!!!
Anledningen till att jag hade ett super litet hopp kvar va för att jag varit super öm i brösten dessa dagar efter ägglossning (MER än vanligt) och igår hade jag en väldigt konstig smärta i magen. Trodde först det inte alls va tjej magen men efter ett besök på toa och det fortfarande värkte så måste det varit "tjejmagen". Vet inte hur jag ska förklara värken, men inte alls som mensvärk mer som diffus ägglossningsvärk och hela dagen höll det i sig på höger sida. Sved som till ibland och inte ont hela tiden bara till och från...
Men som sagt verkar det kunna kännas olika från gång till gång innan mens?! Nu börjar det mer och mer kännas som den vanliga krampande mens värken istället...... :(

Är väl lika bra att se frammåt på nästa år, 2012, det kanske är vårat år??
Ska äta pergotime igen nästa månad. Gyn tyckte jag kunde göra det i väntan på IVF, men nu blev jag lite osäker på om man ska äta det innan spolning eller vänta till efter?? Nån som vet??
Jag tycker väl kanske inte att det kan ha nån betydelse??!!

Men som sagt, bara o se fram emot allt som kommer ske nästa år, spolning äggledare, ivf och hundvalp!! Sen ska vi väl lite smått börja fundera hur länge vi ska fortsätta försöka oxå......

1 kommentar:

  1. Är det remiss om ivf eller spolning av äggledare som är skickad? Jag känner mig smått förvirrad ;-)

    Känslan du beskriver känner jag igen mig i såå väl. Vad roligt det skulle vara om vi gjorde ivf tätt :-) Kram till dig!

    SvaraRadera