söndag 4 december 2011

Sammanfattning

Lite kortfattat en sammanfattning hur läget ser ut för oss nu framöver: (kan lätt bli lite svamligt och svårt att hänga med när jag skriver)
*Remiss skickad från min Gyn till kvinnokliniken på spolning av äggledare-dom kommer skicka ut tid snarast hoppas jag...
*Sist jag va till gyn skrev hon ut nytt recept på pergotime som jag ska äta tills vidare, efter spolningen ville hon kolla mina äggblåsor så hon hade lite mer info att skicka-
*när hon nån gång efter nyår skickar iväg en remiss till IVF.

Så just nu väntar jag på en tid för spolning och har väl inget större hopp om att det sker förrän efter nyår, sen får vi se. Man vet ju aldrig nånting om hur lång tid man får vänta när det gäller sjukhuset......
Så min fundering i det förra inlägget va väl om jag ska börja ta pergotime redan nu eller vänta till efter spolning?? Kan väl inte va nåt som påverkar spolningen eller??

4 kommentarer:

  1. Sv: tack så mycket! Såg fram emot att komma hem och mötas av snö men så var ju inte fallet :p
    Ska hålla tummarna för att sjukhuset ligger i och att du får tid för spolning så fort som bara möjligt :)

    SvaraRadera
  2. Nja, det är nog snarare jag som är lite virrig. Men tack för en bra sammanfattning :-)

    Tänkte tipsa om privatkliniken i härnösand, men det verkar ju som att det flyter på ganska bra på kvinnokliniken också. Positivt.

    Hoppas du får en tid för spolningen snarast då remissen kan skickas iväg så snart som möjligt. Men visst är det trist att vi kommit in i det här precis kring storhelgerna? :-/

    Men vi är minst sagt van att vänta, vi fixar detta. Kramar!

    SvaraRadera
  3. Pergotime kan inte påverka spolningen vad jag känner till. När dom spolar så sprutar de ju in vätska för att se om det är fri passage genom äggledarna till äggstockarna. Pergotime hjälper till så att äggen mognar och släpper. Kram Kix

    SvaraRadera
  4. Ja, se där vad virrig jag är ;-) Absolut ska du komma på träffen, det vill jag gärna!

    SvaraRadera