lördag 17 december 2011

Lördag

Och förkyld igen?!! Inte så mycket denna gång men tillräckligt för att inte känna sig på topp och inte sugen på att göra så mycket, halsen värker.....
Har varit en tuff höst både privat och på jobbet, och det tar väl på kroppen?  Brukar bara bli förkyld nån gång per år och nu har jag varit det 3 gånger på bara en par månader. Sen har jag tappat vikt (vilket inte är nåt att klaga på egentligen...), men utan att gjort nåt speciellt??! Snarare tvärtom.....

Har nu gått nån dag efter spolningen så jag kunnat samla tankarna och känns som vi börjar väl få en del "kött på benen" om varför vi har så svårt att bli gravida. För om man börjar med i mars vid första besöket hos gyn; jag hade mycket bakterier och även sambons spermier hade bakterier vilket resulterade i inte så bra kvalitet. Antibiotika för oss båda och nu ser allt super fint ut för mig "där nere" och känner själv stor skillnad!!!
Sambon lämnar nytt sperma prov och kvaliteten mycket bättre MEN inte topp, däremot helt ok att kunna "göra barn" på den som min gyn säger. Samma vad gäller min undersökning av äggledare, en ledare helt öppen den andra lite trång men enligt läkaren ska det gå att bli gravid ändå....
Så om man sen lägger ihop hans spermier som inte är av topp kvalitet med min ena äggledare som är lite trång, min ålder (med åldern minskar produktionen av äggblåsor..) och så självklart all spänning som blivit runt det hela..... Ja det säger ju sig själv att det kanske tar lite längre tid och inte går lika lätt för oss?!!

Men känns inte som jag deppar ihop för det utan det är väl bara o ta det som det kommer. Nästan lite skönt att få nån sorts förklaring på det hela.
Kanske skulle va bra att få lite hjälp på traven med pergotime och sen längre fram prova nåt försök med Ivf.

Just nu känner jag mig rätt lugn runt det hela men det går ju som sagt upp och ned hela tiden så det är lika bra och passa på att njuta av det inre lugnet, trots att resultaten av våra undersökningar inte varit på topp...

Idag ska jag iallafall klippa mig (äntligen!) och till veckan jobbar jag bara mån och tis sen tar jag lite julledigt i drygt 1 vecka!! Kan behövas känns det som......

Ha en bra lördag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar