onsdag 30 november 2011

Nu vet jag!

Idag gjorde jag som Kix tipsade mig om, ringde o kollade med Kvinnokliniken om de fått in nån remiss. Till min lättnad hade de fått de!! Dock rätt nyligt så läkaren hade inte kollat på den än och det är tydligen läkaren som bestämmer hur "akut" det är och sen skickar dom ut en tid.
Nu hoppas jag att jag får en tid ganska fort om inte nu i december så fort som möjligt i januari. Hon jag prata med sa att det va nog väldigt osäkert ifall jag skulle få nån tid före årsskiftet men hoppas kan man ju......
Hoppas min gyn skrivit väl utvalda ord på remissen så jag får en tid FORT!!

Idag kom en föredetta arbetskamrat o hälsade på med sin lilla bebis..... Känner mig direkt som att man blir som över och en aning nedstämd. Satt och käkade lunch medans det diskuterades saker som berör mig väldigt mycket tex att det gick så fort att bli gravid, redan på första månaden......
Jag kämpar för att försöka inte känna mig sämst och så men så fort jag ätit maten pallar jag inte utan går och sätter mig vid datorn, som visserligen bara är i ett rum bredvid köket utan dörrar, men lite skyddad känner man sig iallafall.
Känner mig mest bara utanför och det som tog hårdast på mig va nog när de börja prata om hur länge/fort de försökt bli gravida med sina barn. Annars går det väl men inte så kul att känna sånt utanförskap.....Man önskar att man inte behövde känna som man gör och ha lite mer självförtroende när det är såna här händelser, men istället blir man som en tyst liten mus som drar sig undan......
SKIT

Nej nu ska man ut o röra på sig lite så julmaten sjunker undan lite. Varit på Ikea och ätit julbord. Svärmor bjöd oss. Super snällt av henne och det va super gott!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar