måndag 7 november 2011

En dag fel....

Nu har mensen brakat igång och värken är piss, äter panodil!!!
Satte igång imorse så jag hade fel med en dag, hyffsat punktligt ändå tycker jag?! Har en cykel på 28/29 dagar varje månad och ägglossning på dag 16! Känns helt knäppt att man går och räknar hela tiden och ha sån koll?! Det va ju inte så jag hade trott att det skulle bli när vi satte igång för över 2 år sen...

Föresten, måste ju gratta EVL till sitt plus!!! Super kul tycker jag verkligen!! Men igår kunde jag inte känna annat än avundsjuka..... Sorry inget personligt men de känslorna är svåra att inte känna i detta läge.....

Funderar mer och mer på vad jag vill egentligen. Både jag och min sambo ha pratat en del om IVF och ibland känns det bara fel och över mäktigt. Pallar man verkligen psykiskt att gå igenom en IVF??? Men samtidigt, vad har vi för val??? Men det är ju ingen garanti ändå hur man än gör....

1 kommentar:

  1. Hej! Jag var in på din blogg för ett tag sedan och försökte kommentera, men det gick inte då. Men nu så :-)

    Iaf.. Enligt min läkare så är det endast Umeå som gäller. Dock så sa Anna (www.enmammawannabe.blogspot.com) att man skulle kunna välja. Men jag vet faktiskt inte, hör med henne :-)

    Du vill hellre till Falun?

    Du borde absolut höra med läkaren om vad han/hon tror om era chanser för ivf. Det är nog värt det i slutändan. Jag tyckte det kändes så främmande i början och verkligen som en sista utväg. Men efter närmare eftertanke, tänk om det är det som krävs för att lyckas?!

    Hoppas det går bra på ditt möte. Kram!

    SvaraRadera