torsdag 17 november 2011

Ägglossnings test

Imorgon börjar jag testa igen.... Dag 12 i min cykel. Brukar få ägglossning runt dag 15 och hoppas verkligen inte att den får för sig att komma tidigare denna månad, eftersom ska kolla äggblåsor på måndag och det är ju alltså min dag 15.....
Så här i efterhand när jag tänker efter hade det kanske varit bättre att kolla imorgon för att va säker på att inte missa ägglossning?!
Ringde precis min gynekolog och lämnade meddelande där jag undrade om det va för sent att göra ultraljudet på måndag då jag brukar ha ägglossning mellan dag 14-16 eller om dom skulle kunna klämma in mig imorgon eller om vi ska spara det till nästa månad.
Så vi får väl se om hon hör av sig imorgon.....
Börjar känna av äggstockarna så det är nog inte många dagar kvar?!

Idag berättade jag för mina chefer om att vi håller på med utredningen och eventuellt ivf nån gång efter nyår. Va skönt på nåt vis att få berätta det så det inte behöver bli några oklarheter när jag kan behöva gå från jobbet lite nu och då. Lite enklare då när man kan säga vad man ska göra och inte bara hitta på nåt att man ska till tandläkaren eller bara säga att man ska göra nåt privat?!
Men till mina arbetskamrater har jag inte sagt nåt än och känner mig inte riktigt mogen för det än......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar