fredag 30 mars 2012

Fredag kväll!

Ja då va det helg då igen och nästa vecka jobbar vi kort vecka och åker upp till föräldrarna på torsdag!! Jag längtar....

Mensen är i stort sett avklarad oxå och det känns ju skönt! Jag har verkligen en kort MEN intensiv mens. Först 1 dag då jag ha lite små värk och små blöder lite sen 2 intensiva dagar med MYCKET smärta och mer blödning, sen en sista dag (idag) med liite blödning och ingen värk direkt......
Kanske inte ska klaga allt för mycket med tanke på att det är ju trots allt "bara" 2 dagar jag får lov att knappra värktabletter för att fungera?!

På tal om värk så funka det bra med 2 alvedon och 1 ipren! I det närmaste värkfri så länge jag hade värktabletter i kroppen men så fort det hade gått ur kroppen efter sisodär 5 timmar smög sig värken på igen....
Har även läst en del på sistone om endometrios och måste väl säga att  en hel del av symptomen stämmer in på mig.....Tråkigt nog! Men det känns som det ändå inte är så mycket att göra åt mer än att man kanske får en förklaring till svårigheterna, men hur det än är är ju ivf en stor hjälp.
Så bara att vänta och ladda upp så man är piggoch redo när det är dags för oss....

Va och tog det första blodprovet idag det som skulle tas dag 2 3 eller 4, sen ska jag ta ett till dag 20 21 eller 22 och det kollar progesteronet. Så nu är det bara och vänta och hoppas att allt såg bra ut.....

Nu ska jag mysa vidare i min onepiece! Sambon är på after work och ute snöar det, så nu har jag tänt lite ljus och bara myser......

1 kommentar: