torsdag 15 mars 2012

Smärta

Det finns smärta och smärta och den smärta jag har nu kallas ägglossnings smärta.... Den smärtan är mycket lättare att ta än menssmärtan.
Dels för att självklart är det inte samma mörker när man har den smärtan utan snarare lite av hoppets tid, sen är ju inte smärtan lika intensiv och kraftig som menssmärtan. Den är mer en dov men ihållande molande smärta medans när man har mens känns det mer som någon håller på skära med kniv inifrån??!! Huga.....
Ja ja mycke skrivet om smärta men känner att jag har lite ide torka när det kommer till skrivandet just nu??!

Men som ni kanske förstår har/har haft jag ägglossning..... Det där om man har haft eller ska ha är den ständiga frågan som ägglosnings testande barnlös, för det står ju trots allt att efter man får utslag på test stickan har man ägglossning om 24-48 timmar och manisk som man är vill man ju egentligen veta exakt så man prickar in själva tillverkningen exakt men....... Det går ju helt enkelt inte utan man får helt enkelt lita på att de där små simmarna överlever några timmar?!
Nu eftersom vi aldrig lyckats bli gravida börjar man ju misströsta att de någonsin ska lyckas möta varandra ägget och simmarna, så nu hoppas vi att när vi väl får den hjälpen genom ivf ska det gå hela vägen sen......

Just nu har jag inte ont i äggstockarna längre utan nu är värken mer i mitten alltså livmoder området antar jag, och i min värld är smärta efter ägglossning aldrig ett bra tecken.......
Känner mig rätt säker på att jag hade min ägglossning idag nån gång runt lunch tid för attans va det högg till några gånger då i äggstockar och sen har jag haft molvärk sen dess?!

Nu blir det en promenad innan det blir kolmörkt ute!!
Jag va faktiskt riktigt duktig och va och simmade 45 minuter igår efter jobbet......Nu gäller det bara att försöka fortsätta med det iallafall 1 gång i veckan, men vi får se hur det går?!

1 kommentar:

  1. Vad duktig du är som varit och simmat! Verkar vara så himla härligt men jag kan liksom aldrig ta mig iväg på något sånt. Har försökt intala mig själv att jag måste ut och jogga så fort marken blir bar. Det ät ju så härligt nät man är färdig men motivationen är inte alltid på topp. Men kämpa vidare, jag tror att du kommer klara det :)

    SvaraRadera