måndag 26 mars 2012

Blodprov

Nu äntligen händer det saker igen! Idag hade jag fått remiss från kvinnokliniken till blodprovstagningen! Det är de där vanliga hormon proven som jag efterfrågat hos min gyn men som hon tydligen inte tyckt varit nödvändiga??!! Verkar som de har lite olika rutiner beroende på till vilken gyn man går.....
Men kan tänka mig att det kan vara de uppgifter som saknades på remissen som överläkaren nämnde när han ringde?! Typiskt......
Känner en lite bitterhet över att min gyn och att jag inte tidigare fått gå och ta dessa blodprov tidigare MEN nu har jag bestämt mig för istället för att bli bitter ska jag vara glad över att det äntligen blir tagna!!  Bättre sent än aldrig.......

De första provet ska tas på dag 2 3 eller 4 så är väl bara o vänta på att mensen kommer igång ordentligt då, men skulle tro att det blir denna vecka.
Progesteron provet skulle tas dag 20 21 eller 22 så det får vänta några dagar......
Ska bli spännande och se så mina hormon nivår ligger som de ska! För tänk om det skulle visa sig att nåt av de inte är som det ska och att det går korrigera med rätt "medecin"??!!
Då tror jag att jag inte skulle gå mer till min gyn för då skulle jag bli riktigt besviken på henne och att man i så fall kan missa en sån rutin koll......???

Ja ja, ska väl inte måla f...n på väggen!! Känns bara skönt på nåt vis att det händer nåt iallafall!!

4 kommentarer:

  1. Dom där proverna ska man få lämna redan efter första besöket, så jag fattar inte vad din gyn har hållit på med! Man börjar ju undra hur seriös hon är egentligen??? Ni ska gå och vänta och vänta och må dåligt, och när ni söker vård så får ni inte ens rätt vård?! Jag blir så arg av läsa det du skriver, för man ska väl för sjutton kunna lita på att hon kan sitt jobb?

    Hang in there, bruden och ge inte upp! =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo jag vet att man ska få ta dessa prover och det har jag oxå frågat henne om....Men som sagt ansåg hon att det inte va nödvändigt?!
      Så här i efterhand ångrar jag att jag inte vände mig till TF istället men fick ju tips om denna gyn av dig, och då sa du ju att hon va bra??
      Hade jag väntat på att få komma till kvinnokliniken hade vi inte fått börja vår utredning förrän nu i höstas, så det känns lite hugget som stucket om vad som är bäst, Dr O eller Kvinnokliniken..... Samma skit!! :P

      Radera
  2. UUUUUGHHHH!!! Kvinnokliniken i ett nötskal. Jag säger bara TF TF TF!! Det finns inget bättre team. Nu tar du i med hårdhandskarna och begär att saker och ting skall flyta på. Ni är för tusan människor ni också.. Annat än vad din gyn verkar tro.

    Hoppas på medvind nu. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vi har haft en himla otur så det är kanske inte konstigt man börjar bli lite bitter...
      Jag ångrar att vi inte vände oss till TF på en gång, men det kändes då långt att åka de där 5 milen till hans klinik. I efterhand ångrar jag det!!!
      Nu är det väl för sent att vända sig till hans klinik skulle jag tro eller???
      Bara det börjar hända nåt nu med den här ivfn så kanske turen vänder och vi kan få lite flyt oxå???

      Radera