lördag 24 mars 2012

Lördag

Känner mig så jävla ledsen och nere, trots att jag skulle vilja njuta av lördagen och vara glad....
Som jag sa till sambon i dag på förmiddan att innan dagen är slut kommer jag att få de där bruna hemska "innan mens flytningarna" och i vanlig ordning hade jag rätt!!??
Så nu är det bara o vänta på "den riktiga" mensen om några dagar då......
Suck, det va ju bara 31:a försöket och 2 år och 7 månader utan resultat!!! Man blir lite små less faktiskt och inte förstår man hur det ska vara så omöjligt när det ändå inte är nåt fel på oss????????

Och igår hade 2 st på FB fått barn oxå. Det där jäkla Fb borde man införa besöksförbud på, för ska jag "ta bort" inlägg från dom som har små barn så bli det bara en handfull personer kvar och då finns det ju som ingen anledning att använda fb?!

Jag tycker det är jobbigast första dagen när det smyger igång med dessa små blödningar för då vet man att det är kört även om inte mensen är igång. Sen när man väl mensen kommer har man accepterat läget denna månad och redan gått vidare, så då är man inte så där grymt ledsen längre utan mest bara likgiltig och självklart lite less på själva mensen....

Luften har iallafall gått ur mig och tårarna bränner men jag vet att det går över snart bara man fått "sörja" lite......

Nu ska jag laga lite middag. Idag blir det lördags mums....TACOS!!
Sen en liten promenad för att rensa lite tankar!!

2 kommentarer:

  1. Har din gyn sagt något om endometrios nån gång? Det är en jätte vanlig sjukdom och med tanke på hur ont du får vid mens, ett av symtomen på endometrios är ju en oerhörd smärta vid mens, inte bara "vanlig mensvärk". Det svåra med endometrios är dock att det kan ta lång tid att kunna ställa den diagnosen...vill inte måla fan på väggen, men jag tycker dina läkare verkar så tafatta och oengagerade! Jag menar 2 år och 7 månader är lång tid att hoppas och vänta, och när man söker vård vill man ju hellre veta om något är fel, än bara höra massa peptalk!
    Tänker på dig och hoppas du mår bättre snart! =)

    SvaraRadera