söndag 15 januari 2012

Vart tog helgen vägen???

Ja nu är helgen slut igen och ny arbetsvecka väntar...... Huvva va trist det låter??!!

Jag är lite trött och seg idag efter en intensiv men super trevlig helg med mamma och pappa på besök. Tröttheten beror nog mest på att jag haft 2 nätter med lite sömn. Haft svårt att somna och vaknat flera gånger och då känt mig klarvaken så därför tagit lite tid att somna om. Va tvungen o kolla bipacksedeln till pergotime och mycket riktigt, en av biverkningarna man kunde få va sömnsvårigheter..... Typiskt!!! Jag har även haft lite ont i en äggstock till och från men det är bättre nu. Tog sista tabletten idag så nu hoppas jag att jag ska kunna sova lite bättre framöver......

Men som sagt en myshelg med föräldrarna har vi haft och det känns ju toppen!! Va ut o käka super god mat igår kväll och hade det bara mysigt. Unnade oss både dessert och likör på maten och det är ju inte varje dag....
Känner att att jag efter denna helg fått lite att fundera på inför framtiden och då i positiv riktning, men vad det handlar om behåller jag för mig själv ett tag. Kan säga så mycket att det iallafall är bra saker och att det gör att jag känner mig gladare för nu har vi (jag och sambon) åter nåt att "drömma om", och jag känner mycket livsgnista för tillfället..... :)

Livet är för kort för att inte leva......

2 kommentarer:

  1. Vad skönt att läsa att du mår bättre och ser mer positivt på tillvaron. Jag upplevde väldiga sömnbesvär med pergotime och det är ju jobbigt. Bara tröttheten kan ju göra att man inte orkar vara sådär uppåt som man skulle vilja vara. Bra då att ni har bra saker att drömma om :)
    Kram!

    SvaraRadera
  2. SV: tack för peppet!
    Jobbigt att inte få sova ordenligt, sömnen är verkligen min bästa vän! Tur ni har fokus framåt för jag tror 2012 kommer att bli ett härligt år för oss alla! :D

    SvaraRadera