måndag 9 januari 2012

Ny månad och nytt år

Ja då börjar vi om igen då på både nytt år och ny månad med allt vad det nu innebär....
För mig innebär det iallafall börja med pergotime på onsdag, sen tid hos gyn nästa fredag den 20:e för koll av äggblåsor.
Sen hoppas jag hon skickar iväg remiss till ivf efter det så då är det bara o vänta  på att allt rullar igång?! Tar säkert en par månader innan man hör nåt från kliniken i Umeå, men det känns lugnt för då vet man iallafall att man har ivf framför sig om vi nu inte lyckas själva (vilket vi troligtvis inte gör heller....).

Idag va jag till min kurator igen. Mår MYCKET bättre denna gång än när jag va där sist. Kändes så skönt att få berätta om våra framtids planer och att det äntligen känns som det finns nåt "där framme" att se fram emot och inte som det kändes i höstas, för då kändes det som man bara stod och stampade på samma ställe och inget hände. Istället sjönk man bara djupare och djupare.....
Men som sagt nu har vi ivf att se fram emot och hund valp!!!
Kollar annonser hela tiden men det har varit lite dåligt/fel utbud nu ett tag men det brukar ju bli mer att välja på närmare våren, så vi hoppas det dyker upp nåt passande snart!!??

Det är väl som kuratorn sa, ofta är det inför ett beslut det är som jobbigast, då man har den här besluts ångesten. För mig har det jobbigaste beslutet nu på sistone varit om vi ska gå vidare med ivf eller inte, men som sagt nu är det bestämt och det känns skönt!
Hade nog inte klarat av att inte prova ivf för då känns det ju inte som man verkligen gjort allt man kunnat??!! Måste ju ge det en ärlig chans och skulle det sen visa sig att inte heller det funka, ja då får man väl gå vidare i livet utan barn då......
Huvudsaken man gjort allt man kunnat som sagt,
Vill komma vidare i den här processen på nåt vis för som jag mått det sista halvåret vill jag ju inte må utan jag vill ju försöka leva oxå?!
Oj oj va flummigt det blev??!!

Men iallafall så bokade vi ingen ny tid hos kuratorn idag utan skulle jag känna att jag börjar sjunka så där djupt igen så skulle jag ringa henne och få en tid. Men nu känner jag mig starkare och mår bra faktiskt så det känns himla skönt!!
Självklart kommer man ha dom små dipparna som vanligt men tror det kommer vara lite lättare att ta sig ur dom nu den närmaste tiden iallafall......

Långt och flummigt inlägg men det blir så ibland?! :)

2 kommentarer:

  1. Du är starkare än vad du tror bruden! =) Det kommer gå vägen det här! =)

    SvaraRadera
  2. Du behöver absolut inte vara blyga för oss. Alla är i samma situation, på ett ungefär. Jag är ju bara 22 år och ska bjuda hem tjejer som är en del år äldre än jag ;-) Du är iaf varmt välkommen. Vi har alltid jättetrevligt tillsammans.

    SvaraRadera