fredag 20 januari 2012

En kortis...

Tänkte att jag bara skulle skriva ett snabbt litet inlägg innan jag måste göra sista rycket här på jobbet!
Har varit hos min gyn nu och hon va helt lyrisk över hur bra allt såg ut!!
Såg redan vid undersökningen att jag hade fint ägglossnings slem, kollade sen i mikroskop och de såg super bra ut!!? Även jag fick kolla och det skulle tydligen vara som kristaller för då va det nära ägglossning och det va det. Det såg såå fint ut att hon till och med ville visa sköterskan......
Ultra ljudet såg oxå så där suuper fint ut!!? Jätte fin slemhinna (tjock och bra), äggblåsor på båda sidor och stora va dom oxå så nu va det ägglossning på g?! Idag eller imorgon trodde hon, så nu skulle vi hem och "göra barn" som hon brukar säga.....
Hon tyckte vi skulle köra på denna månad och när mensen kommer (hon sa OM mensen kommer men jag utgår från att den gör det...), skulle jag höra av mig så skulle vi fundera vidare på vad vi ska göra. Jag sa att man börjar tappa hoppet och modet och därför skulle vilja gå vidare till ivf, men hon va så super positiv som hon alltid är och sa att det inte skulle bli nödvändigt för rent kroppsligt efter alla test så ska det inte vara några problem att tillverka....

MEN ville jag sen så skulle hon skicka en remiss till ivf, antingen till umeå men då är det ju väntetiden eller privat för där får man komma igång på en gång.....
Vi får väl fundera för jag är en aning fundersam på om det kanske inte är lika bra o prova falun på en gång istället för umeå?! Dom verkar ju så duktiga där och verkar ju bli goda resultat för dom som gjort sin ivf där.....

Nu ska jag göra ett sista ryck här på jobbet.....

2 kommentarer:

  1. Skönt att allt såg bra ut :)

    SvaraRadera
  2. Heja ägget! Jag håller tummarna för er. Hoppas att ni slipper IVF.

    SvaraRadera