måndag 23 januari 2012

Inlägg nr 70!!

Ja då va måndagen åter avklarad och som vanligt är man trött..... Nästan så jag längtade hem till soffan i eftermiddag??! ;)

Inte så mycket smärta idag, bara lite öm i hela nedre partiet av magen men det kan ju vara en kombination av gaser och äggstockar?! Läste nånstans igår att smärta efter ägglossning kan bero på att vätska tränger ut i buken efter att äggblåsorna sprickor, och det kan bli mer smärta och vätska om man käkar pergo så äggblåsorna är större. Gjorde mig en aning lugnare för ett tag igår hade jag så in i bombens ont så jag nästan blev orolig.....

Nu ska jag ta på mig och gå ut på den där efterlängtade promenaden, sen blir det nog inte mycket mer gjort ikväll......

2 kommentarer:

  1. skönt att smärtan avtagit idag. Skönt med promenad, lite kallt här nere, men det va friskt. Kram

    SvaraRadera
  2. Jag hade också ofta jätteont efter en riktig ägglossning. Helt normalt men det kan göra ont som fasen. Skönt att det känns bättre nu.
    Kram!

    SvaraRadera