onsdag 12 oktober 2011

Tråk mens!!

mensen börjar närma sig slutet vilket är skönt!! "Syndade" denna månad och tog ipren mot värken...... Tror att det är ett sätt för mig att försöka släppa lite på fixeringen att bli gravid?! Ipren funka ju trots allt bäst mot mensvärken så varför ska jag gå omkring och plågas när det finns botemedel??
Man kan inte göra allt "rätt" utan måste leva oxå!
Slutade med snus för ca 1 ½ år sen, kör med nikotin fritt snus nu så jag kunde inte sluta riktigt helt, men ibland kan jag få ett sånt grymt sug efter snus... Mest när det är en lite jobbigt period, och då kan jag tänka att va tusan blir ju ändå ingen bebis så om jag är sugen på en snus så kan jag väl ta en????
Än så länge har jag inte tagit nån......
Igår på min kvälls promenad gick jag i vanlig ordning och rensade lite tankar, då funderade över mitt samtal med kuratorn och kom på att jag nog sagt fel ålder på min sambo, jag hade nog sagt 47 men tänkte jag det va ju inte så fel för han är ju 48 eller??? Så fick jag fundera en stund och räkna på det och tusan oxå, han fyllde ju 49 nu i höst!!?? Han fyller 50 nästa år........
Hmm, konstigt nog istället för att bli stressad över hans ålder och att det börja bli nästan försent för oss blev jag på nåt sätt lugn istället. Nästan som att är det kan göra det nästan lättare o acceptera ifall vi blir barnlösa, för då finns det iallafall en anledning om varför vi är barnlösa. Vi börjar närma oss en punkt där det nog bara är att accepetera faktum, för innan vi började försöka bli med barn sa just vi att vi skulle försöka till han blev 50 ungefär och det va för han tyckte att han börjar bli för gammal.
Jag respekterar honom för det och älskar honom mest av allt ändå!! Skulle aldrig tänka mig att lämna honom trots situationen eller kanske tack vare situationen kanske?? För under dessa år som har delvis varit tunga ha vår relation mognat och vuxit sig starkare!!

Kanske blev ett lite konstigt blogg inlägg idag, men det känns som jag måste försöka peppa mig själv på detta viset och tänka på vad jag ha lite mer och inte på det jag inte får......
Ska avsluta detta flum inlägg nu!! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar