onsdag 24 augusti 2011

Väntar o väntar....

Usch de är faktiskt en ganska jobbig men ändå spännande period den här tiden innan ägglossning.... Det är på g för jag har de symptomen, slemmiga flytningar och idag börja det även små värka i "magen". Men fortfarande inget utslag på stickorna......
Man blir ju nästan nojjig och orolig att man ska missa ägglossningen, men gör ju test både morgon o kväll så jag tror risken är rätt liten?!
Men om jag inte känner min kropp helt fel så blir det nog en glad gubbe imorgon! :)

Besöket hos min gynekolog i måndags gick bra. Allt såg bra ut, men hon kollade aldrig äggblåsorna. Innan hon bestämde sig för vad nästa steg bli vill hon ha ett nytt sperma prov från min sambo. Lämnade ju in ett i april och då va det ju bakterier pga min bakteriella vaginos. Hon sa att det fanns ju spermier men hon trodde dom va påverkade av den dåliga miljön, så nu ville hon kolla ett nytt prov efter antibiotika kuren.
Känner mig lite kluven.... För skulle det visa sig att sperman är lite slö eller nåt skulle hon säkert inte tveka att remissa oss till IVF, men samtidigt vill man ju inte att det ska vara nåt fel på sperman!!!
Hon nämde IVF nu när vi prata men som hon sa är det ju en kostsam historia så.....

Ja ja, nästa vecka ska vi iallafall försöka fixa ett prov för denna vecka ska vi ju "göra barn" så min gynekolog brukar säga! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar