söndag 21 augusti 2011

Imorgon

I morgon är det dags för ännu ett besök hos min gynekolog och måste ju säga att jag är lite spänd som alltid inför ett sånt besök......
Man vet ju aldrig vad man kan vänta sig eftersom detta är nåt man aldrig gjort förrut?! Man försöker förbereda sig men det går ju som sagt inte när man inte vet vad man ska förbereda sig på??
Hon pratade sist om att hon skulle kolla mina äggblåsor men vet inte om det är för tidigt då jag tog sista pergon i fredags.
Sen är jag alltid orolig över att bakteriella vaginosen ska komma tillbaks!!! Skulle verkligen va trist att behöva börja med en massa salvor o krämer igen..... De va inte så kul tycker jag!
Och självklart ha man börjat fundera över hur man skulle ställa sig till IVF om den frågan skulle komma på tal??? Ha nämt det för min sambo men han är väl förståeligt inte så sugen, men samtidigt gör han det ju om det inte finns nåt annat alternativ. Jag känner nog ungefär likadant.....

Såg föresten att det till hösten ska visas 2 olika program serier om ofrivilligt barnlösa på tv!! Det va ju på tiden att dom visar nåt sånt oxå efter alla BB/förlossnings program och unga mödrar program o allt vad det heter......
Det är ju trots allt verkligheten för så många och nånting jag tror många inte tänker på, att det är inte alltid såå lätt att bli gravid??!!

Annars har vi det bra nu jag o sambon. Sambon ha sålt sin gamla bil o kollar nu efter en  kombi eftersom vi leter hundvalp!! Sen har vi även funderingar på att köpa husvagn. Skulle ju vara så mysigt att bara kunna dra iväg en helg med husvagnen och kanske fiska eller bara vara ute i naturen!!
Ja vi får se hur det går. En sak i taget, så först kanske en bil......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar