lördag 13 augusti 2011

Mens

Ja mensen kom igår.... Är ju alltid lika tråkigt men samtidigt kommer man ju ur den där bubblan som man gått i så länge och så kan man tänka på nåt annat än BARA graviditets symptom ett tag?!
Egentligen har jag ju vetat länge att mensen va på g för denna månad har jag haft spottings ända sen dag 8 efter ägglossning??? Kan ni förstå va jag blev nervös och förvirrad först när det kom lite blod dag 8 efter ägglossning?? Hann ju börja hoppas på att det va nidationsblödning, men när det fortsatte dag efter dag tappade jag det hoppet ganska snabbt.
Nu tycker jag att det är konstigt att jag ska ha spottings så många dagar innan mens (6 dagar), brukar ha det en par dagar innan mens men så många dagar ha bara hänt en gång tidigare och då va vi utomlands på semester så det kan ju varit förklaringen den gången??
Ska jag verkligen äta Pergotime?? Det är vad jag funderar över..... Enligt undersökningarna som jag gjort hittills så ha jag egen ägglossning så då kanske det bara är onödigt med dessa tabletter?? Kanske är nåt annat hormon som jag skulle behöva istället?
Har läst nånstans att de finns de som tror att om man ha spottings så har man för lite av det hormonet som ökar efter ägglossning och som gör att ägget fäster i livmodern, så det kanske är nåt sånt som är mitt problem??

Idag har jag många frågor känner jag, och ska träffa min gynekolog 22:a augusti och då måste jag fråga om jag inte ska få ta nåt blodprov o kolla upp mina hormon värden? Och om jag verkligen ska äta pergo??

En sak som gör mig mer o mer ledsen för varje månad mensen kommer, är att mitt hopp om att lyckas på "naturlig väg" snart är obefintlig..... Samtidigt som det är bra att få hjälp vill jag inget hellre än att allt ska lösa sig helt av sig själv.....
Känner mig så kluven när jag tänker på eventuellt ivf. Känns som allt blir så stor process då, men det är väl nåt man får ta ställning till den dagen.....

2 kommentarer:

  1. Hej! :)
    Ja, jag gjorde min utredning hos Dr. O och var endast till henne. Trivs du med henne så skulle jag rekommendera att du gör hela din utredning där, hon är väldigt duktig! Men det är såklart upp till dig/er. Jag valde att gå privat just för att det känns varmare på något vis...

    Hoppas det går bra!! :)

    SvaraRadera
  2. Vad skönt att du kunde bestämma dig! :)
    Jag tycker att du ska kräva att de kollar upp hormonerna, det SKA dom göra.. Det gjordes inte på mig och jag inser nu i efterhand att det är märkligt, så jag ska kräva ett test under hösten.
    Om du kan göra blodbrov när du äter pergo det vet jag faktiskt inte, men det kan du fråga dr O om.. :)

    SvaraRadera