tisdag 24 april 2012

Usch och fy!!!

Har haft en dålig dålig dålig dag idag!!
Börja med att jag återigen haft en natt med orolig sömn (tar lite tid och somna och sen känns det som man vaknar 1 gång i timmen??), sen har jag bara mått skit idag!!
Trött och ångesten gör sig påmind vid jämna mellanrum.... Precis som att varje gång jag råkar dra lite på smilbanden så får jag en klump i magen precis som jag inte får vara glad för min kropp??!
Otrevlig känsla som jag hoppas går över väldigt snart!!!!!!!!!!
Det är andra veckan som jag sover dåligt nu, inte varje natt men ungefär varannan iallafall. Kroppen behöver väl varannan natt på sig för att överhuvudtaget orka med?!
Väntar på mensen vilken dag som helst nu och skulle tro att mycket av det som jag känner idag beror på dessa förbaskade hormoner?! Så nu börjar man ju undra hur sjutton det ska gå om jag ska nedregleras inför ivfn?? Då kommer jag väl bli totalt deprimerad???
Jag tycker det är såå onödigt att känna såhär. Tycker ju själv att jag inte tänker allt för mycket på det här med barn och försöker ju leva och vänja mig med tanken att det kanske inte bli nått smått för oss...... Konstigt nog fick jag ingen ångest direkt av att skriva de orden och tänka den tanken så jag vet verkligen inte varför kroppen ska må så dåligt psykiskt??

För några veckor sen (antagligen kring förra mensen??) mådde jag inte så bra heller och då funderade jag en hel del på min och sambons förhållande och om det va starkt nog eller om vi va på väg isär....... Kom fram till att känslorna va samma som alltid, bara vår jobbiga situation som gör att man överhuvudtaget tvivlar. Vill absolut inte leva med nån annan och jag hoppas vi kan fortsätta vara tillsammans hur det än kommer bli med barn i framtiden!!!

Har väl varit rätt upp och ner för mig på sista tiden och jag hoppas verkligen att det snart ska bli bättre. Blir det inte bättre snart får jag väl ringa kuratorn och be om en tid igen och i värsta fall kanske få nåt mot min ångest..... Jag är ju egentligen inte så förtjust i att knappra piller men blir det värre och inte går över kanske det inte funkar med nåt annat alternativ???
Kanske får börja med nåt receptfritt från apoteket . När jag slutade snusa köpte jag nåt receptfritt som skulle vara lite lugnande och ångestdämpande för jag hade ju svårt att sova första veckan utan snus och jag tro det hjälpte lite. Va nåt naturläkemedels aktigt?!
Men jag tror verkligen, och man måste ju tro, att det kommer gå över av sig själv bara man föröker tänka positivt osv.....
Blev ett långt och trist inlägg idag men nästa gång SKA det vara bättre!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar