onsdag 23 maj 2012

Ja då kör vi!!!

I måndags va vi på ivf kliniken i umeå.
I går hämtade jag ut all "medicin". (Tänk va mycket blommor man skulle kunna få för 2200 kr.....)
Idag vid lunch tid drog mensen igång ordentligt!
Prata med kliniken i eftermiddag, planen är:
Börja spruta Synarela (nedreglering) ikväll+ 1 tablett folacin/dag
Blodprov 11/6
Äggplock v 26

Nu kändes det som luften gick ur mig lite när det finns en plan att följa och det är som inte så mycket mer att fundera på. Bara och köra på fram till 11 juni sen får man nya order troligtvis 12 juni...
Grät en skvätt idag när jag kom hem men det va mer liksom för att det släppte så mycket spänningar som jag gått med idag och säkert flera dagar innan oxå. Men nu känns det bättre!

Självklart en helvetes mensvärk men det får man väl bara ta och självklart funderar jag lite på om eventuella biverkningar av nedregleringen......
Men om och när det blir nåt vet man ju vad det beror på och så vet man ju att det inte är för alltid, så ska försöka ta det med ro så gott det går.
Man får se till att hålla sig sysselsatt och det ska väl inte vara allt för svårt denna årstiden??!!

Kommer försöka undvika bloggar/bloggen så gott det går för att undvika att bli allt för besatt?! Men ni som jag känner som läser denna blogg, det är bara o fråga vad ni vill om ni är nyfikna och då givetvis på andra sätt än i bloggen.
Sen är det väl bara o hålla tummarna och spänna fast säkerhetsbältena så åker vi!!!!!

7 kommentarer:

  1. Fyfasiken vad härligt att ni är igång!
    All lycka till er nu, kommer sitta och hålla tummarna!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Va skönt att er resa nu är igång! Önskar dig all lycka till! Hoppas att du får må bra längst vägen!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Stort grattis Malin. Jag håller verkligen tummarna för att det ska gå vägen!

    SvaraRadera
  4. Stort stort lycka till nu!
    Kramar!

    SvaraRadera
  5. Ohhh! Vad jag vet vad du känner just nu!
    Men vet du vad? De allra flesta klarar det! Å varför skulle inte du vara en av dem?!

    Håll i dig, för nu kör ni!

    Kram

    SvaraRadera
  6. Lycka till med behandlingen! Jag håller tummarna :-)

    SvaraRadera
  7. Stort lycka till! Inte konstigt att tårarna kommer när spänningarna släpper. Nu hoppas jag att det snart får bli glädjetårar för er del. Varma tankar och lyckönskningar1

    SvaraRadera