lördag 3 september 2011

Spermier...

I torsdags va det dags hade vi bestämt oss, ett spermie prov skulle lämnas in!! Eftersom det inte såg bra ut sist ville min gyn ha in ett nytt.....
Jag va faktiskt lite orolig måste jag erkänna, men snabba ryck som det är hos min gyn fick jag preliminär besked omgående och det såg bra ut!!! Mycket bättre än sist, hon uppskattade det till ca 90 procent aktiva spermier och det låter ju bra tycker jag!
Jag fick se dom små rackarna i mikroskopet och himlans va dom simma?!! Lite kul att få se tycker jag.
Så med dom spermierna skulle vi kunna göra barn sa min gyn......
Jaa så nu är alltså allt ok, både jag och min sambo, men ändå lyckas det inte!??? Hamnar väl i kategorin oförklarligt barnlösa så antar jag?? 2 år nu......
Planen för närmaste tiden blev följande; paus från pergon nästa månad (hon sa att ägglossningen va minst lika bra månaden efter, ibland ännu starkare), sen börja åter med pergo och kolla upp ägglossningen med ultraljud.
Just nu känns det som vi ska försöka bara ta det lite lugnt och inte forcera så mycket, känns som man behöver lite andrum....
Just nu väntar jag på min mens, om ca 5 dagar. Denna månad ha jag verkligen inte sökt eller kännt några symptom! Känner som att det får bli som det blir, orkar inte gräva ner mig i graviditets symptom varje månad. Är inställd på att mensen kommer, men självklart har man ju hoppet kvar längst in där nånstans.... Det sista som överger en är ju hoppet!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar