söndag 24 juli 2011

Tillfälligt less.

Ja nu har jag jobbat första veckan efter semestern och dum som jag är tycker jag att det på nåt sätt är skönt att vara tillbaks i vardagen?! Dagarna går fort och jag har inte tid att gräva ner mig så mycket i tankar.

Tog sista tabletten av andra enkeldosen Pergo i fredags så nu är det bara o "vänta" på ägglossningen! Än så länge ha jag bara haft små vallningar som biverkning, men tro denna månad kommer gå lättare när man är på jobbet. Hinner inte känna efter hela tiden då.....
Tyvärr ha hela den här barnskapar karusellen gjort att jag gått upp i vikt och det gillar jag INTE!!! Bara av pergon ha jag gått upp ett par kilon o samlat på mig vätska.
Det som gör mig mest besviken när det gäller vikt uppgången är att jag verkligen inte är nån soffliggare och tänker på vad jag äter för det mesta, och ändå??? går jag upp i vikt?? Såå tråkigt men jag ha bestämt mig för att jag ska gå ner i vikt igen, motionera mera och tänka ännu mer på vad jag äter!
Skönt ändå att ha nåt att fokusera på! :))
Sen kan man ju hoppas att den här vikt ökningen för nåt gott med sig.....

Men förutom att jag är lite less på mina kilon känner jag mig glad och stark just nu.
Är så stärkande o läsa andra bloggar skrivna av tjejer/par i liknande situation som mig/oss. Det är ju lätt att tro ibland att man är ensam om att känna och ha det som jag gör, men när jag läser de andra bloggarna så känner jag igen så mycket av det dom skriver. Och ibland är det så skrämmande likt så jag måste nästan små le....... ;) Exempelvis någon som lyckats i ord beskriva känslan man har medans man går och väntar på mensen, den där bubblan man går i o bara hoppas!!

Men som sagt skönt att dessa bloggar finns och ibland kanske vara lite till stöd i våra kamp.

Nu ska jag ut och röra på fläsket....... :)) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar