torsdag 5 juli 2012

Ett litet inlägg....

Har väl inte så mycket att uppdatera egentligen.
Jag väntar och väntar på att dagarna ska gå!!!!

Fick tillbaks ett embryo förra onsdagen så det är väl rd 8 idag?! Inte så stor koll på hur man räknar dagarna....
Av de 15 äggen så blev tydligen 9 befruktade men 3 delade sig för långsamt så de kasserades, vilket innebär att vi fick 5 embryon till frysen och så topp embryot till mig!!

Men som sagt börjar vi bli otåliga på att vänta, och längtar oxå grymt till semester nu......

Försöker undvika bloggar, Forum och google så gott det går, bara mer stressande att läsa symptom hit och biverkningar dit!!

Kämpar på med lutinus 3 gånger om dagen.. JÄKLA kladd!!

5 kommentarer:

  1. Tänker att det är hög tid att jag "ger mig till känna" efter att ha smygläst här inne en längre tid...
    Jag fastnade här mycket för att jag såg att ni oxå skulle till Umeå.
    Vi fick insättning på midsommarafton å har testdag på tisdag. Oj, oj vad jag tycker att tiden går sakta!! Förstår precis bad du menar.
    Har mycket småont som jag brukar ha innan mens så jag hat nästan gett upp hoppet?!?
    Håller alla tummar för att det ska gå vägen för oss båda nu.
    Stor kram, Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Va kul att vi är ungefär lika....
      Samma här med små värk till och från hela tiden. Ibland är man helt säker på att mensen kommer när som helst!!
      Man pendlar verkligen mellan hopp och förtvivlan!!!
      Tycker oxå att man fick en väldigt sen testdag, 21 dagar efter ägg uttag??
      Du har ju kommit långt så chansen måste ju vara ganska stor att det kommer gå vägen?! Jag håller tummarna!!!!

      Radera
  2. Ja ett jäkla kladd de där Lutinus.. Jag va så glad när jag slapp de där efter två veckor.. Men nu har jag ju måste börja med de igen=/ dock kör jag egen dosering.. han sa 3 tabletter men jag tar två. hade ju ändå uppehåll en vecka samt att jag kan ju inte göra nåt om man tar de där tre gånger om dagen. Fan de rinner ju ur me världens fart och mycket. Så är man ute får man ju en vacker fläck. Äckel grejer de där.. Så nu tar jag de bara morgon och kväll..

    HUr som helst.. Lycka till!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag tycker det är jobbigast på morgon/förmiddag för då kommer ju både kvällen och morgonens kladd ut....
      Och jag som är van att sova utan en tråd tycker det är jobbigt att behöva ha trosor på mig på natten??!!

      Radera
  3. Ett skönt uttryck som jag läste hos någon som gjort en IVF var: du är gravid tills motsatsen är bevisad!
    Håller tummarna för er! :)

    SvaraRadera