måndag 25 juni 2012

Home sweet home

Hemma igen efter "ägg plocks" äventyret och det känns riktigt skönt att vara hemma.....
Sov visserligen gott på hotellet inatt men det tar på krafterna rejält den behandlingen man fick idag och sen bilresan på det....

Nu sitter jag med värme dynan på magen, som är spänd och öm!
Gjorde ju ONT att plocka ägg men kostigt nog bara på höger sida. Började på höger sida och när det gjorde så inni hel... ont fick jag mer morfin, men blev inte mycke bättre dock, däremot vänster sida kändes ingenting?? Kanske morfinet börjat värka ordentligt då??
Sen va man rejält snurrig i bollen så det va tur vårat rum va nära behandlings rummet annars hade jag väl svimmat innan jag hunnit till sängen.....
Låg och vilade/halv sov en timme ungefär sen kändes det så pass bra så jag fick i mig lite fika.

Trots allt gick det smidigt tycker jag med knappt nån väntetid förutom då jag vilade av mig värsta "ruset".

Resultatet blev bättre än jag förväntat mig, totalt 15 ägg??!! Inte konstigt man varit lite spänd....
Och som det verkade va spermierna bra så det blir ingen ICSI.
Återförande blir på onsdag 13:20 om dom nu inte ringer innan då förstås......
Men av 15 chanser tycker man ju att nåt borde ta sig iallafall?!

Just nu känner jag mig rätt tom, trött men nöjd. Tom i dubbel bemärkelse kanske?!
Men känns grymt skönt och lättande att det värsta (i mina ögon) är nu gjort!! Självklart kommer det säkerligen bli grymt jobbigt att vänta sen men det är iallafall inget jobbigt och smärtsamt ingrepp som ska göras. Än på ett tag iallafall kan man hoppas......

1 kommentar:

  1. Men uppdatera nu kvinna så vi får veta hur det har gått!
    Kram

    SvaraRadera