tisdag 15 november 2011

Besöket

Ja idag va jag på gyn besök! Hade skrivit en liten kom ihåg lapp för att komma ihåg allt jag fundera på men den behövdes ju inte utan jag kom ihåg allt ändå....
Allt såg fint ut vid gyn undersökning och jag sa/frågade det om min svamp som inte ville ge sig. Hon sa att det inte va nåt att oroa sig för utan vanligt att det blir obalans där nere, hon kollade i mikroskop så det inte va några bakterier och det va det inte (puh), utan det va bara obalans-svamp! Däremot så skulle jag tydligen ha använt ovesterin men jämna mellan rum (ca var 3:e dag) och det ha ju jag missat?! Hon sa att det va bra att ta så slemhinnorna fick bättre motstånd mot svamp angrepp och bakterier. SÅ nu blir det först pevaryl som hon skrev ut på recept, sen ovesterin och lactal varannan dag, men självklart inte lactal vid ägglossning så hinner nog inte så många lactal för till helgen är det ju dags att börja prova med stickor igen.....

Ja det va svampen det, nu till det övriga vi prata om!
Hon kommer att skicka en remiss på ivf till Umeå, men det blir efter nyår och hon trodde inte de va allt för lång väntetid där!!
Men först ville hon kolla ägglossningen med ultraljud så det blir en sväng till henne på måndag morgon, om jag nu inte får ägglossning tidigt denna gång men det tro jag inte...... Sen skrev hon ut nytt recept på pergo time så då blir det säkert en sväng igen för att kolla upp äggblåsor. Hon tyckte jag kunde prova med pergo under tiden vi vänta på ivf.
Sen så ville hon kolla äggblåsor så hon hade lite mer info att skicka till ivf klinik....
Och så sist men inte minst skulle hon kolla om jag kunde få spolning av äggledare men hon va tvungen o kolla det med sjukhuset och va dom hade för rutiner först och sen skulle hon höra av sig till mig.

Alltså nu händer det ju nåt äntligen!! Det blev mycket info och funderingar denna gång men det känns så skönt, för det känns som det bara stått still ett tag?!
Jag sa även som det va, att min sambo blir ju 50 år nästa år och känner att han vill inte försöka hur länge som helst och tror att det är oxå en anledning att hon tyckte vi skulle prova ivf...

Jag känner mig så lättat på nåt vis?! Känns som att nu börjar det verkligen bli allvar och vi kan göra ett seriöst försök med ivf innan vi bestämmer oss vidare, men har vi inte fått chansen med ivf har man säkert bara undrat om det hade funkat med det.....
Nu är det ju än så länge en bit in i framtiden men det kan ju kanske lätta lite på pressen ett tag med att veta att den chansen finns om vi inte fixar det själva?!

Skönt, nu kan man kanske få en helg utan ledsamheter och besvikelser! Bara mys..... :)

1 kommentar:

  1. Är så glad att det äntligen händer saker för er! önskar det hände lite här oxå.... Kram

    SvaraRadera